Wywiad z Krzysztofem - IT Solution Specialist

Czas czytania artykułu: 3 minuty
by Agata
13.01.2022

Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Krzysztofem - IT Solution Specialist.

Agata: Hej Krzysiu, opowiedz kim jesteś i czym zajmujesz się w firmie Demant?

Krzysiek: Pracuję w firmie od 8 lat. Na co dzień implementuję nowe rozwiązania do infrastruktury IT. Rok temu postanowiłem podjąć największe wyzwanie w mojej karierze. Jako pierwszy pracownik z naszej części firmy zostałem zrekrutowany do działu I&O Core Infrastructure Solutions. Do tej pory ten dział, ograniczał się tylko do pracowników ze strony duńskiej, ale dzięki otwartości mojego managera rekrutacja rozszerzyła się o obszary IT w Polsce. 7 lat cierpliwości i rozwoju w innych obszarach oraz dzielenie się tym co potrafię, dało efekty, z czego jestem bardzo zadowolony.

Jakie było zatem Twoje najciekawsze wyzwanie w firmie?

Myślę, że największą przygodą był projekt, w którym byłem odpowiedzialny za  migrację do Skype for Business - najpierw na Skype 2015 potem Skype 2019. Bylem ownerem technicznym i migrowałem na nowe wersje wszystkich pracowników Demant na świecie. Ciekawym wyzwaniem był także projekt konfiguracji hybrydy zaczęty od Office 365.
Oba wyzwania zostawiły we mnie sporą dawkę satysfakcji i chęć do dalszych wyzwań. 
Obecnie migrujemy naszego przedstawiciela rynku detalicznego i największą sieć klinik słuchu w Polsce i jedną z największych w Europie, firmę Słuchmed (teraz już po rebrandingu na Audika) pod parasol Demant. Mowa tu o ponad 1000 pracowników, około 370 klinik i 14 centrów medycznych. Pracownicy obecnie działają już z naszymi rozwiązaniami IT, czyli można ich znaleźć przykładowo w MS Teams.

W Demant często pada określenie, że jesteśmy Microsoft Housem – możesz powiedzieć dwa słowa na ten temat?

Mówiąc pokrótce, staramy się kierować tym co Microsoft ma do zaoferowania. Nasza najważniejsza infrastruktura stoi na rozwiązaniachMicrosoft. Firma obrała taką drogę, gdzie kieruje się rozwiązaniami z portfolio Microsoft. Jeśli w jakimś obszarze jest potrzeba rozwiązania danego tematu, próbujemy zastosować ich narzędzia. Przykładowo jeśli ktoś potrzebuje wykonać ankietę, robimy to „in house” i korzystamy z MS Forms, zamiast na przykład Formularzy Google. Wybieramy głównie rozwiązania Microsoftu ze względów bezpieczeństwa, ale i przede wszystkim funkcjonalności i możliwości ich integracji z innymi narzędziami Microsoft jak Outlook, Teams, Kalendarze, czy OneDrive/SharePoint. Staramy się oczywiście patrzeć rozsądnie na zgłaszane tematy i dopasowujemy również rozwiązania zewnętrzne - tam gdzie pojawia się taka potrzeba.

Co najbardziej cenisz w ludziach, z którymi pracujesz?

Atmosfera w biurze i relacje, które udało mi się zawiązać, są dla mnie ważniejsze niż inne wartości. Globalny zespól i wartość, która płynie z takiej konfiguracji pracy są cenne w moim życiu biznesowym oraz prywatnym. W polskiej części zespołu cenię sobie otwartość i poczucie humoru na każdym szczeblu. Jesteśmy traktowani partnersko a nie hierarchicznie. Z duńskiej strony firmy cenię sobie automatyczne wsparcie, gdy padnie pomysł ważnej zmiany w infrastrukturze oraz szczerość, gdy pomysł jest nietrafiony 😊

Jak dbacie o ducha zespołu na co dzień?

Mamy główną integrację i mniejsze zespołowe integracje oraz celebracje projektowe lub celebracje pewnych etapów projektów. Zależy w ile zespołów dana osoba jest zaangażowana. Ja miałem przykładowo dwie główne integracje: Polską oraz Duńską oraz parę mniejszych celebracji. Fajnie jest spędzić trochę czasu ze współpracownikami poza murami biura i porozmawiać w mniej formalnej atmosferze.

Uchyl rąbka tajemnicy i zdradź nam swoje życiowe motto/ulubione powiedzenie?

Nie ma rzeczy niemożliwych do wykonania. Staram się pomagać jak mogę, podpowiadając rozwiązania, które są możliwe do wprowadzenia. Jeśli pojawi się problem, to nie spocznę póki nie znajdę rozwiązania, ale jeśli zdarzy się, że nie da się czegoś zrobić - to przynajmniej będę wiedział, że zrobiłem wszystko co mogłem aby go rozwiązać.

O autorze

Agata
Agata, specjalista w Dziale Administracji
Na co dzień pracuje w dziale HR oraz opiekuje się recepcją, od początku jej powstania. Po godzinach szuka balansu spacerując po lesie i praktykując jogę.