Adam: Na czym polega Twoja praca?
Kamila: Pełnię rolę kierownika Działu Obsługi Klienta odpowiedzialnego za klientów niezależnych. Odpowiadam za taktyczne planowanie zasobów w zespole, a także nadzoruję realizację procesu oraz koordynację komunikacji i szeroko rozumianej współpracy z globalnym klientem niezależnym (będącym poza holdingiem Demant). Nasze zadania koncentrują się wokół zabezpieczenia sprawnej realizacji zleceń – od procesu otrzymania zamówienia, aż do momentu dostawy do klienta. Jestem zarówno ambasadorem naszych partnerów biznesowych w organizacji Demant jak i reprezentantem naszej organizacji przed klientem zewnętrznym. Razem z zespołem proaktywnie reagujemy, jeśli zaobserwujemy procesy wymagające zmiany bądź usprawnień dla naszych klientów. Naszym nadrzędnym zadaniem jest budowanie i utrzymanie na wysokim poziomie długotrwałych relacji.
Z osobami z jakich krajów i spółek w obrębie grupy współpracujesz? Jak utrzymujecie kontakt?
Jestem odpowiedzialna za kontakt z klientami niezależnymi, którzy mają swoje siedziby na całym świecie. Jesteśmy w stałym kontakcie telefonicznym, mailowym. Mamy też możliwość organizowania wizyt zarówno u nas, jak i u klientów. Wcześniej, jako key account coordinator, byłam opiekunem spółek oraz sieci sprzedażowych zlokalizowanych we Francji, Szwecji, Holandii, Szwajcarii, a także opiekunem Oticon Medical, który także znajduje się we Francji (implanty ślimakowe) oraz w Szwecji (Ponto).
Co podoba się Tobie najbardziej w Twojej pracy? Opowiedz o najciekawszym międzynarodowym projekcie, w jakim uczestniczyłaś.
Bardzo sobie cenię niezależny kontakt z klientem i budowanie relacji od podstaw. Poczucie, że to ty jesteś twarzą firmy, jesteś kluczowym kontaktem dla klienta i wiesz, że reprezentujesz całą organizację, a dzięki twojej postawie z każdym spotkaniem rośnie zaufanie – daje to ogromną satysfakcję.
Doceniam również możliwość ciągłego rozwoju w dynamicznym, międzynarodowym środowisku. W organizacji pracuję od ponad 5 lat i każdy dzień przynosi coś nowego, różni się od pozostałych i nie ma miejsca na nudę .
Projekt, który najbardziej zapadł mi w pamięć to zdecydowanie nawiązanie, zbudowanie i ustrukturyzowanie współpracy z Oticon Medical. Zadanie to wymagało współpracy z kolegami i koleżankami ze Szwecji, Francji oraz Danii.
Jakie różnice międzykulturowe dostrzegasz, współpracując z osobami z innych krajów? Co Cię zaskoczyło?
Trudno mi wskazać konkretne różnice, ponieważ nie mam pewności, które z nich są uwarunkowane wychowaniem w innej kulturze, a które są najzwyczajniej cechami charakteru. Jeśli miałabym generalizować to u Francuzów wskazałabym duży temperament i ekspresyjność, u Holendrów wyróżnia się w mojej ocenie duży dystans do siebie i poczucie humoru. Szwedzi zdecydowanie cenią życiową równowagę i harmonię. Wyróżniają się również wysokim poziomem tolerancji i prawem do popełniania błędów. Szwajcarzy natomiast są bardzo poprawni i zawsze dbają o zabezpieczenie swoich tematów.
Jakie są plusy międzynarodowej współpracy?
Praca w międzynarodowym środowisku przede wszystkim poszerza nasze horyzonty, uczy odmiennego spojrzenia na te same tematy, innego sposobu działania i tolerancji. Wzbogaca w wielu innych aspektach życia. Na przykład rozwijamy się językowo, codziennie komunikując się w językach obcych, nawiązujemy międzynarodowe znajomości, poznajemy zwyczaje obowiązujące w innych krajach.
Którą podroż służbową poza granice Polski wspominasz najlepiej i dlaczego?
Z wykształcenia jestem nauczycielem języka francuskiego, więc Francja zawsze będzie mi bliska. Jedną z podróży, która zapadła mi w pamięć, była wizyta w fabryce implantów ślimakowych w Nicei, gdzie miałam okazję zobaczyć skomplikowany i precyzyjny proces produkcji implantów.
Mogłam również porozmawiać z Samirą, młodą osobą, która urodziła się ze 100% ubytkiem słuchu i jako dwudziestokilkuletnia kobieta otrzymała klucz do świata dźwięków właśnie dzięki operacji wszczepienia implantów ślimakowych. Obecnie Samira pracuje w fabryce w Nicei. Była to niezwykle emocjonalna rozmowa.
Te i inne doświadczenia, które przeżyłam w naszej organizacji, dają mi pewność co do tego, że warto pracować w naszej firmie.