Jak wspólnie stworzyliśmy opowieść #DemantToMY

Czas czytania artykułu: 3 minuty
by Aleksandra
09.01.2025

W roku 2024 spojrzeliśmy na Demant z nowej perspektywy. To był rok ponownego odkrywania, kim jesteśmy i jak możemy razem opowiadać światu naszą historię. Co osiągnęliśmy? Sprawdźcie sami!

Kiedy na początku ubiegłego roku prezentowaliśmy dyrektorom, menadżerom i menadżerkom założenia komunikacji wzmacniającej markę pracodawcy, naszym głównym celem było zainteresowanie kandydatów i kandydatek ofertami pracy w Demant. Szybko okazało się, że plan wymaga od nas większej elastyczności. 

Założony wcześniej cel ewoluował. Zaprosiliśmy pracowników i pracowniczki ze Szczecina, Mierzyna oraz z Warszawy do współtworzenia razem z nami komunikacji, w której nie tylko przypomnieliśmy czym się zajmujemy  i że jesteśmy nowoczesną firmą z branży medycznej, ale też pokazaliśmy, co zatrudnieni w Demant cenią sobie w tej organizacji i jak ważne są dla nich zaufanie oraz współpraca w zespole. 

Brzmi zbyt lakonicznie? Przejdźmy więc do konkretów.

 

Co zrobiliśmy?

Przez ostatnie kilka miesięcy wspólnie zrobiliśmy naprawdę wiele! Zobaczcie sami.

🔹 Reklamy w internecie – korzystając z różnych mediów  opowiedzieliśmy o naszej innowacyjności i solidności oraz o tym, że działamy w specyficznej branży – medycznej, co sprawia, że nasza praca ma dodatkowy wymiar i głębszy sens;

🔹 Edukacyjne publikacje o słuchu, czyli wiedza, która może się przydać każdemu. Dzięki specjalistycznej wiedzy naszych koleżanek i kolegów, za pośrednictwem mediów społecznościowych staraliśmy się przybliżyć temat niedosłuchu, szumów usznych i budowy ucha. Za dość ważną w kontekście naszej działalności uznaliśmy też niezwykłą historię początków aparatów słuchowych;

🔹 Co jest dla nas ważne w pracy w Demant – w wyniku specjalnego castingu wyłoniliśmy  dwanaście osób z różnych zespołów i różnych obszarów, aby podzieliły się z odbiorcami swoimi przemyśleniami na temat tego, co wyróżnia naszą firmę. I to był sztos! Każda z zaangażowanych osób dała z siebie 100%, a my mogliśmy pokazać Demant z innej perspektywy;

🔹 W podobnym tonie wypowiedzieli się też dyrektorzy trzech spółek w Polsce. W wywiadzie zamykającym akcję #DemantToMY Sebastian Gulka (VP HA Operations & GM Demant Operations Poland), Robert Siudek (Site Director, Demant Business Services Poland) oraz Piotr Połatyński (Site Director, Demant Technology Centre) opowiedzieli m.in. o wpływie wartości na codzienne decyzje oraz o innowacyjności i nowoczesnych technologiach;

🔹 Zapytaliśmy też osoby zatrudnione w naszej firmie o nietypowe hobby. Kilka z nich zdecydowało się pokazać szerokiemu gronu, co robią w czasie wolnym od pracy. Od dawna wiedzieliśmy, że pracownicy i pracowniczki naszej firmy są niezwykle utalentowani i mają różnorodne zainteresowania. Teraz mogli się o tym dowiedzieć nasi odbiorcy w mediach społecznościowych; 

🔹 Największe zaangażowanie ze strony zatrudnionych w Demant pojawiło się w ramach konkursu #DemantToMY prowadzonego w mediach społecznościowych. Na zdjęciach uwieczniono niemal 200 osób. Jury konkursu miało twardy orzech do zgryzienia i niejednokrotnie po burzliwych obradach potrzebowali szybkiej interwencji stomatologicznej 😉 Uczestnikom i uczestniczkom kibicowała niemała publiczność. Publikacje pracowniczek i pracowników na ich prywatnych profilach w social media zebrały ok. 1 tys. reakcji. W ostatecznym rozrachunku grono jurorskie nagrodziło 69 osób w łącznie czterech edycjach konkursu. 

 

 

Jak to się mogło stać…

Okazało się, że wspólne opowiadanie o tym, co robimy, w jakiej organizacji pracujemy, jak wpływamy na życie i zdrowie innych, pomogło nam wszystkim jeszcze lepiej poczuć, że razem tworzymy coś wyjątkowego.

Dotarliśmy do milionów odbiorców w sieci dzięki wspólnej pracy i zaangażowaniu, dzięki otwarciu się na opowiedzenie, jak nasze osobiste wartości korespondują z tym, co dzieje się w Demant.

Uśmiechnięte twarze naszych koleżanek i kolegów, ich wypowiedzi, ciekawe zainteresowania, czyli chęć podzielenia się, sprawiły, że mogliśmy pokazać, iż Demant to przede wszystkim wspaniali ludzie, którzy znaleźli przestrzeń pozwalającą się im rozwijać, realizować swoje pasje i być sobą. 

 

Bo Demant to naprawdę my

Kiedy podsumowuję działania zrealizowane w 2024 roku w ramach akcji #DematToMY, cisną mi się na klawiaturę słowa wdzięczności i dumy.

Dziękuję wszystkim, którzy postanowili stać się częścią tego projektu. Niezależnie od tego, czy powiedzieliście o wartościach organizacji, zaprezentowaliście swój zespół, pokazaliście swoje hobby, czy też podzieliliście się wiedzą specjalistyczną – bez Was to nie miałoby szansy się zadziać. 

To namacalny dowód, że my wszyscy tworzymy tę firmę. Że Demant to my 😊 

 

O autorze

Aleksandra
Aleksandra, Senior Employer Branding & Communication Specialist
Czworonogi z gatunku Canis familiaris zdecydowanie zwiększają jej poziom aktywności na świeżym powietrzu. Od 13 lat nie wyobraża sobie popołudnia bez spaceru po leśnych ostępach. Odświeżająca przechadzka sprawia, że chętnie sięga po lekturę, nie tylko tę branżową. Zaś dla totalnej odmiany włącza serial z gatunku post-apo.