W roku 2024 spojrzeliśmy na Demant z nowej perspektywy. To był rok ponownego odkrywania, kim jesteśmy i jak możemy razem opowiadać światu naszą historię. Co osiągnęliśmy? Sprawdźcie sami!
Kiedy na początku ubiegłego roku prezentowaliśmy dyrektorom, menadżerom i menadżerkom założenia komunikacji wzmacniającej markę pracodawcy, naszym głównym celem było zainteresowanie kandydatów i kandydatek ofertami pracy w Demant. Szybko okazało się, że plan wymaga od nas większej elastyczności.
Założony wcześniej cel ewoluował. Zaprosiliśmy pracowników i pracowniczki ze Szczecina, Mierzyna oraz z Warszawy do współtworzenia razem z nami komunikacji, w której nie tylko przypomnieliśmy czym się zajmujemy i że jesteśmy nowoczesną firmą z branży medycznej, ale też pokazaliśmy, co zatrudnieni w Demant cenią sobie w tej organizacji i jak ważne są dla nich zaufanie oraz współpraca w zespole.
Brzmi zbyt lakonicznie? Przejdźmy więc do konkretów.
Co zrobiliśmy?
Przez ostatnie kilka miesięcy wspólnie zrobiliśmy naprawdę wiele! Zobaczcie sami.
🔹 Reklamy w internecie – korzystając z różnych mediów opowiedzieliśmy o naszej innowacyjności i solidności oraz o tym, że działamy w specyficznej branży – medycznej, co sprawia, że nasza praca ma dodatkowy wymiar i głębszy sens;
🔹 Edukacyjne publikacje o słuchu, czyli wiedza, która może się przydać każdemu. Dzięki specjalistycznej wiedzy naszych koleżanek i kolegów, za pośrednictwem mediów społecznościowych staraliśmy się przybliżyć temat niedosłuchu, szumów usznych i budowy ucha. Za dość ważną w kontekście naszej działalności uznaliśmy też niezwykłą historię początków aparatów słuchowych;
🔹 Co jest dla nas ważne w pracy w Demant – w wyniku specjalnego castingu wyłoniliśmy dwanaście osób z różnych zespołów i różnych obszarów, aby podzieliły się z odbiorcami swoimi przemyśleniami na temat tego, co wyróżnia naszą firmę. I to był sztos! Każda z zaangażowanych osób dała z siebie 100%, a my mogliśmy pokazać Demant z innej perspektywy;
🔹 W podobnym tonie wypowiedzieli się też dyrektorzy trzech spółek w Polsce. W wywiadzie zamykającym akcję #DemantToMY Sebastian Gulka (VP HA Operations & GM Demant Operations Poland), Robert Siudek (Site Director, Demant Business Services Poland) oraz Piotr Połatyński (Site Director, Demant Technology Centre) opowiedzieli m.in. o wpływie wartości na codzienne decyzje oraz o innowacyjności i nowoczesnych technologiach;
🔹 Zapytaliśmy też osoby zatrudnione w naszej firmie o nietypowe hobby. Kilka z nich zdecydowało się pokazać szerokiemu gronu, co robią w czasie wolnym od pracy. Od dawna wiedzieliśmy, że pracownicy i pracowniczki naszej firmy są niezwykle utalentowani i mają różnorodne zainteresowania. Teraz mogli się o tym dowiedzieć nasi odbiorcy w mediach społecznościowych;
🔹 Największe zaangażowanie ze strony zatrudnionych w Demant pojawiło się w ramach konkursu #DemantToMY prowadzonego w mediach społecznościowych. Na zdjęciach uwieczniono niemal 200 osób. Jury konkursu miało twardy orzech do zgryzienia i niejednokrotnie po burzliwych obradach potrzebowali szybkiej interwencji stomatologicznej 😉 Uczestnikom i uczestniczkom kibicowała niemała publiczność. Publikacje pracowniczek i pracowników na ich prywatnych profilach w social media zebrały ok. 1 tys. reakcji. W ostatecznym rozrachunku grono jurorskie nagrodziło 69 osób w łącznie czterech edycjach konkursu.
Jak to się mogło stać…
Okazało się, że wspólne opowiadanie o tym, co robimy, w jakiej organizacji pracujemy, jak wpływamy na życie i zdrowie innych, pomogło nam wszystkim jeszcze lepiej poczuć, że razem tworzymy coś wyjątkowego.
Dotarliśmy do milionów odbiorców w sieci dzięki wspólnej pracy i zaangażowaniu, dzięki otwarciu się na opowiedzenie, jak nasze osobiste wartości korespondują z tym, co dzieje się w Demant.
Uśmiechnięte twarze naszych koleżanek i kolegów, ich wypowiedzi, ciekawe zainteresowania, czyli chęć podzielenia się, sprawiły, że mogliśmy pokazać, iż Demant to przede wszystkim wspaniali ludzie, którzy znaleźli przestrzeń pozwalającą się im rozwijać, realizować swoje pasje i być sobą.
Bo Demant to naprawdę my
Kiedy podsumowuję działania zrealizowane w 2024 roku w ramach akcji #DematToMY, cisną mi się na klawiaturę słowa wdzięczności i dumy.
Dziękuję wszystkim, którzy postanowili stać się częścią tego projektu. Niezależnie od tego, czy powiedzieliście o wartościach organizacji, zaprezentowaliście swój zespół, pokazaliście swoje hobby, czy też podzieliliście się wiedzą specjalistyczną – bez Was to nie miałoby szansy się zadziać.
To namacalny dowód, że my wszyscy tworzymy tę firmę. Że Demant to my 😊