Krzysztof pracuje jako specjalista IT w zespole Core Infrastracture Solutions. W wywiadzie opowiedział, czym się zajmuje jego zespół oraz jakie są największe wyzwania i satysfakcje w jego pracy.
Jakub: Opowiedz nam coś o sobie i o tym, czym się zajmujesz w naszej organizacji.
Krzysztof: Pracuję w Demant od 10 lat. Jestem członkiem zespołu Core Infrastructure Solutions. Zaczynałem jako specjalista odpowiedzialny za system pocztowy, system konferencyjny Skype i system identity, który przechowuje wszystkie informacje o użytkownikach i logowaniu. Teraz jestem odpowiedzialny zarówno za te systemy, jak i system Office 365, czy Teams. Zajmuję się także ich rozwojem i bezpieczeństwem, a czasem pomagam przy migracji różnych klinik do naszej infrastruktury.
Konferencja Microsoft Ignite, Seattle 2022
To brzmi bardzo ciekawie i skomplikowanie. Czym się zajmuje zespół Core Infrastructure Solutions, którego częścią jesteś?
Krzysztof: Zespół Core Infrastructure Solutions zajmuje się usługami bazowymi w infrastrukturze IT naszej organizacji. Są to usługi, od których zależy działanie wszystkich innych systemów i aplikacji, takich jak logowanie do komputera, dostęp do usług Microsoft czy integracja z innymi technologiami. Odpowiadamy za architekturę, rozwój i wsparcie tych usług, a także za rozpropagowanie wiedzy wśród lokalnych zespołów supportu. Zespół jest globalny i podzielony między Polskę a Danię.
New York, przystanek przed lotem na konferencję Microsoft Ignite w Orlando, 2018
Jakie są największe wyzwania i satysfakcje w Twojej pracy?
Krzysztof: Moja praca jest bardzo odpowiedzialna i wymaga odpowiedniego skupienia. Każda zmiana, którą wprowadzam, dotyka wielu tysięcy użytkowników i urządzeń w naszej firmie. Dlatego muszę bardzo dokładnie przewidywać skutki i ryzyka moich działań. Nie zawsze jest to łatwe, zwłaszcza że technologia ciągle się zmienia i rozwija.
Jednocześnie to właśnie ta zmienność i dynamika sprawiają, że moja praca jest ciekawa i satysfakcjonująca. Mam możliwość wykorzystywania najnowszych technologii Microsoft opartych na OpenAI, takich jak Copilot czy Bing Chat Enterprise.
Czy ta praca ma sens?
Krzysztof: Jak najbardziej. Dbam o to, aby moi koledzy i koleżanki, mogli wykonywać swoją pracę bezpieczniej, szybciej i bardziej produktywnie na rzecz osób mających problem ze słuchem. W ten sposób sam biorę w tym procesie udział, a świadomość, że ta praca ma właśnie „ten sens” daje niesamowitą motywację i na koniec satysfakcję.